Autor Ensenyament
25 març 2015 a 11:00

80 alumnes d’ESO de l’Institut La Plana visiten la UVic de la mà de sis científics

1 Flares 1 Flares ×

L’objectiu era apropar-los a la recerca i motivar-los

Tres alumnes de l’Institut La Plana davant d’un dels ginys dels laboratoris de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic // Imatge cedida per la UVic

Tres alumnes de l’Institut La Plana davant d’un dels ginys dels laboratoris de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic // Imatge cedida per la UVic

Les tres classes de quart d’ESO de l’Institut La Plana de Vic van visitar ahir les instal·lacions de la Universitat de Vic. En total, 80 alumnes van conèixer de prop les aules de recerca on treballen els universitaris i els científics dels diversos projectes que s’impulsen des de la Facultat de Ciències i Tecnologia. Sis doctorands i doctors que actualment treballen als laboratoris de la Universitat van fer de guies dels joves en una trobada que tenia per objectiu motivar-los i introduir-los al món de la ciència.

La visita es va desenvolupar en dues parts. Primer quatre investigadors del món de la salut i les ciències socials van acompanyar els estudiants interessats en aquests dos àmbits a fer una visita per les instal·lacions. Després va ser el torn dels alumnes que se senten atrets per les ciències pures i l’enginyeria. En aquest cas, dos científics de la Universitat els van ensenyar els laboratoris on treballen i els van parlar d’alguns dels projectes que ells desenvolupen.

La trobada també va anar bé per resoldre alguns dubtes dels estudiants. Molts dels joves van reconèixer que tenien por a equivocar-se escollint un itinerari perquè encara no tenen clar què volen fer i perquè temen que el que triïn no tingui prou sortides professionals en una època de crisi. El testimoni dels doctorands els va anar bé per tranquil·litzar-se i, de fet, dues de les guies van explicar-los que havien començat fent una carrera i n’havien acabat fent una altra després de constatar que no era el que s’esperaven.

Era la primera vegada que s’organitzava aquesta activitat, que s’emmarca en el programa de secundària que desenvolupa la Universitat. El vicerector de Recerca i Professorat, Jordi Villà, va atendre els alumnes i els va explicar què significa, per a ell, el terme recerca. “Fer recerca significa aprendre molt d’una cosa per després poder-te formular noves preguntes i fer avançar el coneixement”, va dir Villà als estudiants. A més, el vicerector els va recomanar que anessin pel món amb una mentalitat “ben oberta” i que no tinguessin por d’equivocar-se.

1 Flares Twitter 0 Facebook 1 Google+ 0 LinkedIn 0 Pin It Share 0 Email -- 1 Flares ×