Autor Economia
29 abril 2015 a 17:00

L’actuació de l’ACC permet retornar 35,25 milions d’euros a afectats per les preferents a la Catalunya Central

2 Flares 2 Flares ×

L’ACC atén un 12,9% més de consultes de consum que al 2013

Presentació ACC // Imatge cedida per la Generalitat de Catalunya

Presentació ACC // Imatge cedida per la Generalitat de Catalunya

El director de l’Agència Catalana del Consum (ACC), Alfons Conesa, acompanyat de la directora dels serveis territorials del Departament d’Empresa i Ocupació a la Catalunya Central, Bàrbara Minoves, i del subdirector de l’ACC, Albert Milà, ha presentat avui a Manresa els resultats de la Memòria d’Actuacions 2014 de l’ACC a la Catalunya Central.

Conesa ha explicat: “Al 2014, l’activitat de l’Agència a la Catalunya Central s’ha vist marcada, com al 2013, per la tramitació de la reclamacions pels afectats per les preferents i deute subordinat de Catalunya Caixa”. De l’1 de gener de 2013 al 31 de desembre de 2014 ha tramitat 4.827 reclamacions d’afectats a la Catalunya Central, de les quals se n’han resolt 3.910 mitjançant arbitratge de consum i s’han retornat 35.249.819,15 euros. Al conjunt de Catalunya, s’han dictat 39.950 laudes per les preferents, i s’han retornat 294,51 milions d’euros.

El director de l’ACC ha volgut recordar les principals novetats de les modificacions el Codi de Consum de Catalunya, que van entrar en vigor el passat 1 d’abril. Aquest nou Codi reforça la defensa dels consumidors en la contractació de crèdits hipotecaris amb mesures com l’obligatorietat de les entitats financeres de donar informació clara, veraç i el més extensa possible. A més, també ha explicat la possibilitat del contractant d’escollir notari i taxador fins ara noves reservada a l’entitat financera.

 

Alfons Conesa ha afirmat: “Fins ara, l’Agència Catalana del Consum només podia tutelar els drets dels consumidors com a persones físiques. A partir d’ara, els autònoms i les microempreses també es poden adreçar a l’ACC en els seus conflictes de consum amb grans empreses de serveis bàsics, ja  siguin d’aigua, gas, electricitat o serveis financers”.

Un altre modificació fa referencia que a partir d’ara l’Agència podrà exigir el pagament d’una taxa a les companyies que acaparin més de 100 reclamacions l’any. Segons el director ha explicat: “Actualment, hi ha companyies a les quals els estem resolent el 80% de les reclamacions. Això significa que, o bé els seus serveis d’atenció al client no funcionen, o bé que l’empresa està incorrent en una infracció administrativa”.

L’ACC ha atès al 2014 un total de 6.845 consultes de consum a la Catalunya Central, un 12, 90% més que el 2013. Els serveis de telecomunicacions i internet es mantenen com a principal sector de reclamació a la Catalunya Central representant el 56,1% de les reclamacions presentades.

Pel que fa a la resolució de reclamacions, al 2014 es van resoldre 1.434 casos per acord de mediació a la Catalunya Central, xifra que representa un increment del 81,29% respecte el 2013. Per sectors, els serveis de telecomunicacions i internet sumen el 66,5% de les mediacions, seguit dels serveis d’aigua, llum i gas (17,7%), béns de consum (5,7%), serveis generals de consum (5,6%), el transport (2,5%), i els serveis financers (1,7% de les mediacions). A tot Catalunya, es van resoldre 7.055 casos per mediació.

Cal dia també que la xifra d’establiments adherits al sistema arbitral a través de la Junta Arbitral de Consum de Catalunya a la demarcació va situar-se el 2014 en els 429, xifra que representa un 6,72% més que a 2013.

2 Flares Twitter 1 Facebook 1 Google+ 0 LinkedIn 0 Pin It Share 0 Email -- 2 Flares ×