Autor Economia
9 agost 2017 a 15:00

The Banker i Global Finance premien CaixaBank

0 Flares 0 Flares ×

Per la seva estratègia digital

Caixabank Jordi Gual Gonzalo Gortazar-1

CaixaBank ha estat premiat per la revista britànica The Banker (del Grup Financial Times) i per la publicació nord-americana Global Finance, pel seu procés de digitalització i aposta per la innovació. En el cas de The Banker, l’entitat ha guanyat el premi al Millor Projecte Tecnològic de l’any a la categoria d’Intel·ligència Artificial pel llançament del xatbot d’imaginBank, el banc mobile only de CaixaBank pels millenials. Aquest xatbot és un software de missatgeria disponible a la pàgina de Facebook d’imaginBank o a través de l’app Facebook Messenger, a través del qual els clients de l’entitat poden conèixer ofertes i descomptes exclusius. La publicació britànica ha elogiat l’esperit innovador d’aquest projecte, que utilitza la intel·ligència artificial per parlar amb els usuaris amb un llenguatge natural, de manera clara, amistosa, i fins i tot amb emoticones, i oferir-los les promocions que millor s’adaptin als seus interessos i llocs de residència.

D’altra banda, Global Finance ha premiat a CaixaBank com Spain’s Best Consumer Digital Bank (Millor Banc Digital a Espanya) per la seva aposta per la digitalització per oferir una millor qualitat de servei als seus clients. A més, la revista nord-americana també ha reconegut a l’entitat com la millor d’Europa Occidental en quatre categories més: Best in Mobile Banking (Millor Banca Mòbil), Best in Social Media (Millors Xarxes Socials), Best Integrated Consumer Bank Site (Millor Pàgina Web per clients particulars) i Best Bill Payment & Presentment(Millor Sistema de Pagaments de Factures).

Jordi Gual considera que aquests premis suposen per CaixaBank un “nou reconeixement a la nostra estratègia digital, un dels pilars del Pla Estratègic 2015-2018, i a l’aposta per la innovació que sempre ha format part de l’ADN de CaixaBank per fer servir els avenços tecnològics en benefici dels nostres clients”.

Per la seva part, Gonzalo Gortázar afegeix que “la transformació que estem realitzant afecta als nostres processos interns, per ser més eficients i digitals; a la forma en què ens comuniquem amb els nostres clients, a través de canals més còmodes i convenients; i al contingut dels serveis que oferim”.

El xatbot d’imaginBank, el primer del sector financer espanyol

El xatbot d’imaginBank és el primer servei d’aquestes característiques de la banca espanyola. Per interactuar amb ell, l’usuari ha d’enviar un missatge privat a través de Facebook o de l’aplicació mòbil de missatgeria d’aquesta xarxa social. Automàticament, el robot dona la benvinguda i el guia per les diferents opcions per accedir a les més de 200 propostes que formen part del programa de descomptes en oci i compres d’imaginBank. D’aquesta manera, els clients d’imaginBank poden gaudir de diferents promocions especials en viatges, hotels, restaurants, moda o música, i estar informats de les novetats gràcies a les alertes configurables.

La intel·ligència artificial s’ha implantat per oferir un millor servei al client, ja que ajuda a filtrar les promocions i interpretar les cerques dels usuaris, convertint el llenguatge oral o escrit en entrades que el xatbot pugui respondre. La creació d’aquest bot segueix l’aposta d’aplicar les últimes tendències en innovació a imaginBank, el banc només per mòbils de CaixaBank i fa servir la intel·ligència artificial de Watson, desenvolupada per IBM.

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Pin It Share 0 Email -- 0 Flares ×