Autor Economia
29 novembre 2017 a 10:00

CaixaBank, Global Payments, Samsung, Visa i Arval inauguren el Payment Innovation Hub

0 Flares 0 Flares ×

Per dissenyar el comerç del futur

Payment Innovation Hub

CaixaBank, Global Payments Inc., Samsung, Visa i Arval han inaugurat avui el Payment Innovation Hub, el primer hub d’innovació d’Espanya especialitzat en comerç i mitjans de pagament i un dels primers del món impulsat per una aliança multisectorial d’empreses, totes elles líders en les seves respectives àrees d’activitat.

L’acte d’obertura del centre ha comptat amb l’assistència de Juan Alcaraz, director general de CaixaBank; Ciaran Cassidy, vicepresident global d‘e-commerce i estratègia de producte de Global Payments; Celestino García, vicepresident corporatiu de Samsung Espanya; Bertrand Sava, director general per al Sud d’Europa de Visa, i Luc Soriau, director general d’Arval a Espanya.

El Payment Innovation Hub s’ubica al Pier01 de Barcelona, l’espai posat en marxa per Barcelona Tech City que acull més de 100 empreses i start-ups digitals i tecnològiques. En total, ocupa una superfície de 1.000 metres quadrats, dotada amb els serveis i recursos necessaris per al desenvolupament de projectes d’I+D+i: àrees de coworking, una zona per a demostracions i proves de productes i fins i tot un auditori, amb capacitat per a 120 persones, que podrà acollir no només les activitats de l’equip del hub, sinó també altres esdeveniments d’innovació impulsats per altres empreses i organitzacions.

El projecte compta amb una inversió inicial de 5 milions d’euros per als propers 3 anys.

El centre disposarà d’un equip multidisciplinari propi, tot i que cada projecte tindrà el seu propi grup d’investigadors, on podran participar, a més dels membres del Payment Innovation Hub, experts de les empreses sòcies, especialistes independents, start-ups o altres empreses i institucions interessades en una determinada àrea d’innovació.

Investigació en noves solucions per al comerç del futur

El hub s’especialitzarà en projectes d’I+D+i al voltant de noves solucions per al comerç, online i offline, que permetin donar resposta a les noves tendències i demandes dels consumidors. En aquest sentit, compta amb diverses línies d’investigació, que van des de l’ús de la biometria fins a l’aplicació de l’Internet of Things, passant per noves tecnologies com el blockchain o machine learning.

Els projectes del Payment Innovation Hub se centraran, principalment, en l’experiència del client i la seguretat, així com en l’exploració de nous models i oportunitats de negoci relacionades amb els mitjans de pagament.

En els primers mesos d’activitat, el centre preveu treballar al voltant de quatre projectes principals:

  • Creació d’espais cashless: Un espai cashless suposa digitalitzar tots els pagaments que es realitzen en un determinat recinte. El Payment Innovation Hub desenvoluparà solucions cashless per a diferents entorns.
  • Pagaments invisibles: es tracta d’una tendència de vanguardia amb un alt potencial per dinamitzar les compres físiques, ja que permet eliminar les cues. Amazon i Google ja han desenvolupat projectes en aquest àmbit i es preveu un ampli desenvolupament en els propers anys.
  • Fintech: L’aplicació de la nova normativa PSD2 a partir del mes de gener de l’any 2018 multiplica les possibilitats de col·laboració entre les entitats financeres i les fintech. El Payment Innovation Hub explorarà nous serveis que es puguin crear a partir de l’aplicació de la normativa i la creixent aproximació entre les empreses tecnològiques i els bancs.
  • El cotxe connectat: S’analitzaran noves possibilitats derivades de l’expansió dels cotxes connectats, com el pagament en benzineres sense baixar del vehicle, noves solucions per als aparcaments o l’accés a esdeveniments o recintes tancats.

La unió de líders als seus sectors

El hub té l’objectiu de consolidar-se com un pol d’innovació en mitjans de pagament de referència a nivell internacional. De fet, les empreses que promouen la seva creació estan situades entre les més innovadores del món en la seva especialitat.

CaixaBank està considerada com una entitat financera líder en innovació a nivell mundial, amb 5,6 milions de clients en banca online, dels que 4,1 milions operen a través del mòbil. L’entitat és líder en banca electrònica amb 15,6 milions de targetes en circulació i una quota de mercat per facturació del 23,3%. Ha sigut una de les primeres entitats del món que ha apostat per la implantació comercial dels sistemes de pagament contactless i de la tecnologia de pagament pel mòbil.

Global Payments Inc. (NYSE: GPN) és un proveïdor líder mundial de serveis tecnològics que desenvolupa solucions innovadores dirigides a donar resposta davant les necessitats dels clients a nivell global. La tecnologia, les aliances i l’experiència de l’equip fan possible oferir una àmplia gamma de productes i serveis que permet als clients acceptar tot tipus de pagaments a través d’una àmplia varietat de canals de distribució en nombrosos mercats del món. Amb seu corporativa a Atlanta i amb més de 10.000 empleats a tot el món, Global Payments forma part de l’índex S&P 500 i compta amb socis i comerços clients a 30 països d’Amèrica del Nord, Europa, regió d’Àsia-Pacífic i Brasil.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspira al món i construeix el futur amb idees i tecnologies transformadores. La companyia està redefinint el món dels televisors, smartphones, wearables, tauletes, electrodomèstics, sistemes de xarxes, memòries, sistemes LSI i solucions LED.

Visa Inc (NYSE: V) és l’empresa líder mundial en pagaments digitals. La nostra missió és connectar el món a través de la xarxa de pagaments més innovadora, fiable i segura – permetent als individus, empreses i economies prosperar. La nostra xarxa de processament global, VisaNet, permet realitzar pagaments de forma segura i fiable a través de tot el món, i és capaç de gestionar més de 65.000 missatges de transaccions per segon. El focus continu de la companyia en la innovació és un catalitzador per al ràpid creixement del comerç connectat en qualsevol dispositiu, i el motor darrere del somni d’un futur sense efectiu per a tots, en qualsevol lloc. A mesura que el món evoluciona d’analògic a digital, Visa està adaptant la seva marca, productes, equips, xarxes i escala per redefinir el futur del comerç.

Arval: Fundada l’any 1989 i pertanyent en la seva totalitat al grup BNP Paribas, Arval està especialitzada en el lloguer de vehicles amb servei complet. Arval ofereix als seus clients – grans empreses, pimes i autònoms- solucions adaptades que optimitzen la mobilitat dels seus empleats i externalitzen els riscos associats a la gestió de la flota. L’assessorament d’experts i la qualitat del servei, que són els fonaments de la promesa de clients d’Arval, són lliurats en 29 països per més de 6.400 empleats. La flota total finançada d’Arval arriba a la xifra de 1.028.142 vehicles a tot el món (desembre de 2016). Arval és membre fundador de l’Element-Arval Global Alliance, la major aliança estratègica a la indústria de gestió de flotes i líder mundial superant la xifra de 3 milions de vehicles a 50 països. Dintre de BNP Paribas, Arval pertany a l’activitat principal de Retail Banking.

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Pin It Share 0 Email -- 0 Flares ×