Autor Articles i estudis
14 abril 2018 a 18:00

Màrqueting col•laboratiu, la constatació del poder del comprador

0 Flares 0 Flares ×
Competitivitat economia // Imatge del web de ede

Competitivitat economia // Imatge del web de ede

En anteriors articles, ja hem parlat dels canvis en els hàbits de consum i del cada dia més important poder del consumidor. Ja no val que el fabricant o comerciant decideixi pel consumidor.

Així, en estudis recents, queda palès que, cada dia més, els consumidors busquem l’opinió d’altres consumidors quan estem buscant hotel, restaurant o decidint el itinerari d’un viatge o la companyia amb qui volar o no, si anar a veure una pel·lícula o una altra etcètera.

Per això, han aparegut plataformes de màrqueting col·laboratiu on les marques deixen a provar els seus productes o serveis a un grup de persones escollides mitjançant una selecció per trobar les de característiques més adients al producte o servei a consumir.

Es així que si volen deixar a provar un xampú no buscaran a persones calbes o si volen donar a provar unes noves farinetes a infants buscaran persones que tinguin fills d’edat habitual per menjar-les.

Així es com ha aparegut en el màrqueting modern una figura que, només 10 anys enrere, era impensable la seva existència: el influencer.  Jo, personalment, considero al influencer una figura molt interessant i important en aquest màrqueting col·laboratiu i per varies raons:

  • Dona una important visió al fabricant i/o distribuïdor de si el nou producte està ben enfocat al nínxol al que es vol destinar.
  • Dona a conèixer possibles millores a efectuar en el producte o servei quan encara està en fase inicial i es fàcil “modificar” el producte o servei. De vegades, un canvi a l’envàs, una modificació d’un servei o horari, etc pot portar al mateix producte del fracàs a l’èxit i a l’inrevés.
  • El consumidor coneix d’un altra consumidor l’experiència de l’ utilització d’aquell producte o servei perquè es clar que pel fabricant el seu sabó es el que renta més blanc i el seu cotxe es el més ràpid i còmode.
  • Obliga a les marques a resoldre favorablement les queixes i a modificar la seva atenció vers als clients ja que, de no fer-ho, el reso serà molt gran i, per tant, molt perjudicial per la marca.

I, quines característiques ha de tenir un influencer ??

Dons els influencers han de tenir perfils diferents i variats. Com la societat mateixa. Si bé han d’acostar-se tan com puguem al nostre Buyer persona predeterminat i ser persones extravertides, ben relacionades, atrevides, obertes al canvi, realistes, constants, equànimes i també líders o capaces de convertir-s’hi.

Per això, ara que ja es proper el llançament del Grup de Consum Col·laboratiu, s’ha decidit buscar 300 persones de tot l’estat espanyol, de les que 50 seran residents a Catalunya, per tal que,un cop superades les diferents seleccions, es converteixin en els/les influencer i rebran un tracte diferenciat i preferencial i, a diferència de les plataformes abans esmentades, una compensació econòmica que, en els millors dels casos, pot ser del nivell dels millors influencer.

Si vols ser una de les persones candidates a aquestes places d’influencer envia un e.mail a consum.colaboratiu@gmail.com fent-nos saber la teva intenció i començaràs la teva cursa cap l’èxit com a influencer.

Cal ser major d’edat o disposar per escrit del permís patern o tutor

Altres articles publicats d’interès:

goo.gl/YWGYsd

goo.gl/8ZGjC5

goo.gl/DvfUWi

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Pin It Share 0 Email -- 0 Flares ×