Autor Societat
29 juliol 2018 a 10:00

La Generalitat i el FC Barcelona promocionen Catalunya

0 Flares 0 Flares ×

Durant la gira de pretemporada als Estats Units

Catalunya ACT Barça// Foto: ACT

Catalunya ACT Barça// Foto: ACT

La Generalitat, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) de la Conselleria d’Empresa i Coneixement i el FC Barcelona (FCB) promocionen conjuntament la destinació catalana als Estats Units amb motiu de la gira de pretemporada blaugrana. Els partits del Barça tindran lloc a Los Angeles, Dallas i Santa Clara en el marc de la International Champions Cup, contra el Tottenham, l’AS Roma i l’AC Milan, respectivament.
Aquesta acció de promoció té com a objectiu donar a conèixer Catalunya com a destinació turística al mercat dels Estats Units. És per això l’equip de futbol i el seu staff lluiran el logo de la marca Catalunya al polo de passeig durant tota la gira de pretemporada. A més, la marca també estarà present en els camps d’entrenament i a altres suports gràfics com els fons publicitaris de les rodes de premsa organitzades pel FC Barcelona i les acreditacions. Aquesta és una de les accions que formen part de l’acord de partenariat entre l’ACT i el club de futbol, vigent des del 2012.
En aquest sentit, el director de l’ACT Xavier Espasa ha declarat que “l’acord de partenariat de l’Agència Catalana de Turisme amb el FC Barcelona permet impulsar la promoció de Barcelona i Catalunya en un mercat tan important com Estats Units, clau per la qualitat del turisme i l’alta despesa que aporta a la nostra destinació.”
Vinculada a aquesta acció de promoció als Estats Units, es realitzarà també una trobada amb la directiva de Virtuoso, empresa que compta amb la xarxa líder en la indústria de viatges de luxe a nivell mundial amb més de 17.500 agents. Aquesta reunió servirà per enfortir vincles amb els membres d’aquesta xarxa i mantenir Catalunya entre les seves destinacions de referència.
L’acord entre l’Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona
Aquestes accions s’emmarquen en l’acord de col·laboració conjunta que, des de fa sis anys, mantenen l’Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona amb l’objectiu de promoure la destinació turística catalana en els mercats internacionals. Aquest vincle ha permès que l’ACT realitzés presentacions o altres accions promocionals a diverses ciutats d’arreu del món on el Barça ha jugat partits, com Milà, Moscou, Manchester, Berlin, Munich, Los Angeles, San Francisco, Nova York, Washington, Miami, Bangkok, Kuala Lumpur, Tòquio o Shanghai i activés accions de promoció turística com “Fans Meeting Fans” i “Get Ready for Pun”.
El públic d’Estats Units, un mercat clau per la despesa turística a Catalunya
Entre els mesos de gener i maig del 2018 han visitat Catalunya més de 448.774 turistes estatunidencs, fet que suposa un augment del 31,5% respecte el mateix període de l’any passat. A més, també en aquests primers mesos de l’any, es situa com el primer mercat emissor en volum de despesa a Catalunya amb 293 milions d’euros, un 32,9% més que en el mateix període del 2017. Això es deu a que, malgrat ser el tercer país emissor en nombre de turistes, la seva despesa mitjana és la més alta, situant-se actualment en més de 1.600 € per viatger. Aquest fet el posiciona com un mercat estratègic per a Catalunya, que actualment es focalitza en l’augment de la despesa i la qualitat turístiques.
 
0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Pin It Share 0 Email 0 0 Flares ×