Autor Opinió
3 setembre 2018 a 15:00

El Gremi de Transports i Logística de Catalunya rebutja el desviament obligatori a l’AP7 ia l’AP2

0 Flares 0 Flares ×

Comunicat

Autopista AP7/7 Foto: viquipedia

Autopista AP7/7 Foto: viquipedia

El Gremi rebutja la prohibició de circulació de vehicles pesants de gran tonatge, amb un total de quatre o més eixos, a la N-340 i la N-240, al seu pas per entre les poblacions de Peníscola – l’Hospitalet de l’Infant i Altafulla – Vilafranca i al seu pas entre les Borges Blanques – Montblanc.

Des del Gremi estem totalment compromesos amb la seguretat viària i entenem que aquestes restriccions poden millorar el funcionament de la xarxa en aquests trams, així com la disminució de la congestió i del nivell d’emissions a la N-340 i N-240, però no estem d’acord amb el caràcter obligatori de la mesura que implicarà greus i costosos problemes per a les empreses del transport, incrementant els quilòmetres recorreguts i els temps per accedir o abandonar les vies de peatges.

Respecte a les mesures de reducció del peatge d’un 42,53% i un 50% de l’import per a vehicles pesats i depenent de diferents casuístiques, aprovades pel Consell de Ministres divendres passat, les considerem totalment discriminatòries i amb ànim recaptatori, ja que el desviament per als vehicles pesats és de caràcter obligatori, a diferència dels vehicles lleugers els quals poden desviar-se de manera voluntària i estaran exempts de peatge en els trams compresos entre Vilafranca Sud i Vinaròs / Alcanar, sempre que realitzin trajectes d’anada i tornada amb origen i destinació compresos en aquest tram i amb retorn a les 24 hores següents al trànsit en origen.

Segons Jesús Fluriach, vicepresident del Gremi, “El pagament en cap dels casos repercuteix en el bé per la seguretat viària del sector, com podria ser la millora de les zones de Parking per a camions. Això suposa una clara intencionalitat recaptatòria i no pel benefici del bé comú com ve pronunciant. el sector, sent l’enclavament estratègic del desenvolupament industrial, està arribant a assumir uns costos realment elevats, desproporcionats i absolutament sense visió estratègica. “

Des del Gremi demanarem a Foment la suspensió d’aquestes restriccions, llevat que reconsideri que s’apliquin exempcions en aquests peatges.

Sobre el Gremi de Transports i Logística de Catalunya

El Gremi de Transports i Logística, integrat a la patronal Cecot, compta actualment amb més de 250 associats. Representa i defensa els interessos de les empreses de transport i ofereix diferents serveis als seus Associats. Un dels principals objectius del Gremi és potenciar l’associacionisme, afavorint l’intercanvi i la comunicació entre les empreses del sector.

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Pin It Share 0 Email 0 0 Flares ×