Autor Societat
1 Desembre 2015 a 13:00

Vic activarà un pla de xoc davant l’alt índex d’atropellaments i accidents amb víctimes

Són un dels majors problemes que té la ciutat

Vic activarà un pla de xoc davant l’alt índex d’atropellaments i accidents amb víctimes // Imatge cedida per l'Ajuntament de Vic

Vic activarà un pla de xoc davant l’alt índex d’atropellaments i accidents amb víctimes // Imatge cedida per l’Ajuntament de Vic

La sinistralitat d’accidents i atropellaments és un dels major problemes que té el municipi de Vic. Davant aquesta problemàtica, l’Ajuntament de Vic està disposat a actuar de forma radical i contundent i en aquest sentit l’alcaldessa de Vic, Anna Erra, afirmava que “Vic té uns deures a fer i cal aplicar diferents mesures i accions de forma transversal que contribueixin a disminuir la sinistralitat”.

Des de novembre de 2013 fins a novembre de 2014 a Vic es van produir un total de 38 atropellaments i durant el mateix període fins al novembre de 2015 s’han produït un total de 29. en aquest mateix període de 2013 a 2014 hi ha hagut 110 accidents amb víctimes i del novembre de 2014 al novembre de 2015 n’hi ha un total de 124.

Davant aquesta situació el departament de mobilitat de l’Ajuntament de Vic i la guàrdia urbana aplicaran al llarg de l’any 2016 noves actuacions mentre que les  altres que ja es feien es faran amb més insistència i freqüència.

La tècnica de Mobilitat, Lourdes Rota,  va explicar a grans trets les actuacions que es faran dins el marc del Pla de Seguretat Viària (2015/18) i que responen a mesures i/o accions que treballen directament sobre la xarxa viària: jerarquització de la xarxa viària que passa per executar el Pla de Mobilitat Urbana i que determinarà les jerarquia de les vies en funció de la intensitat de trànsit que han d’assumir; cal modificar certs hàbits i evitar l’ús del vehicle privat i guanyar en transport públic i anar a peu per la ciutat; inici de la senyalització urbana d’orientació que permetrà afavorir una conducció més segura i reduir així, el risc d’accidents. Una altra de les mesures serà augmentar de la xarxa de carrers de preferència per a vianants i zones 30 amb l’objectiu de pacificar el trànsit rodat i conseqüentment, reduir la gravetat en els accidents.

Rota també va detallar que es  farà una regulació amb semàfors als passos de vianants a la xarxa bàsica que mostren més sinistralitat. En aquest pla de xoc també es farà una millora del disseny i l’ordenació del trànsit a les interseccions més conflictives; un reforç contra l’estacionament indegut; i altres accions que treballen en aquest sentit com la millora de les parades i ubicació del transport públic urbà o millores de la xarxa de carril bici que ja s’estan estudiant.

 D’altra banda, al llarg de 2016 es realitzaran diverses campanyes informatives per conscienciar a la ciutadania de la importància de complir les normes de conducta tant per conductors com per vianants.

Per la seva banda, l’inspector en cap de l Guàrdia Urbana, Toni Jurjo, va explicar les accions que fa anys es duen a terme i que aquest 2016 s’intensificaran. Dins aquestes accions trobem accions preventives com l’educació viària que s’ha fet al llarg de l’any amb 3.800 escolars i que al llarg de l’any vinent es faran amb col·lectius de gent gran. Altres accions preventives que duen a terme la Guàrdia Urbana són controls d’alcoholèmia i drogues; controls de velocitat amb el radar, on s’auditen uns 200.000 vehicles per any; o altres controls associats a detectar distraccions per ús de telèfons mòbils i/o aparells tecnològics associats al vehicle i que segons les dades recollides acaben essent la principal causa d’accidents.

Finalment l’alcaldessa de Vic, Anna Erra va fer una crida a la coresponsabilitat. En aquest sentit l’alcaldessa va comentar que l’administració posarà tots els seus esforços per reduir la sinistralitat, però que cal la ciutadania també sigui prudent i prediqui amb una bona conducta.

Que “Vic sigui una ciutat amable i per a les persones” és una “feina de tots” va concloure Erra.

Switch to mobile version