Autor La recepta
1 Octubre 2019 a 12:00

La mandarina, una fruita vitamínica i amb fibra

Mandarina// Foto: Tot Granollers @amic_acpg

Mandarina// Foto: Tot Granollers @amic_acpg

Típica de la tardor i de l’hivern, ja trobem als nostres mercats mandarines d’excel·lent qualitat. Rica en antioxidants, la mandarina té un efecte de retard de l’envelliment cel·lular i per tant resulta molt beneficiosa per a la nostra salut. D’aquesta saborosa fruita, destaca l’alt contingut en aigua, la qual cosa la fa ser una fruita altament diürètica. A la vegada, la quantitat continguda de fibra també és destacable. La fibra resulta molt beneficiosa per a la salut, ja que fa una funció de neteja dels budells, a la vegada que ajuda a equilibrar els nivells de colesterol i de sucre a la sang. La fibra també té un efecte saciant, de manera que es tracta d’un aliment indicat en dietes de control de pes.
La vitamina C hi és present de manera notable, tot i que els nivells d’aquesta vitamina són un tant inferiors que en el cas de la taronja. Recordem que la vitamina C és un poderós antioxidant, que ens protegeix davant estats de convalescència i de refredats.
També conté provitamina A i àcid fòlic, elements que contribueixen també a mantenir el sistema immunològic fort.
En relació amb els minerals, destaquem l’aportació de potassi i de magnesi, la qual cosa la fa ser també una fruita indicada per a les persones que pateixen d’hipertensió.

Switch to mobile version